Velco jaaroverzicht 2020

Het jaar 2020 stond in het teken van flexibiliteit. Snel inspelen op de gebeurtenissen. Dit gold voor iedereen van belang en dus ook voor Velco.

We begonnen in 2020, of eigenlijk eind 2019 met de introductie van de eerste Nederlandse PFAS-vrije brandblusser. Eind januari introduceerden wij voor de BHV-cursisten de Velco IML. Deze Interactive Micro Learning die we niet veel later zouden hernoemen naar de Velco Online Academy. In Maart was er natuurlijk de COVID-19. De eerste lockdown volgde die ook ons BHV-oefencentrum op slot kreeg, maar het jaar 2020 heeft ons veel meer gegeven dan alleen Corona!

Velco Online Academy

Een razendsnelle introductie van de Velco Online academy was er op 23 maart. De Online Academy werd opengesteld voor alle BHV-cursisten van Velco. Op 24 maart werd er een nieuw reanimatieprotocol aangekondigd door de Nederlandse Reanimatieraad.

Op 2 april, 9 dagen later organiseerde Velco haar eerste webinar. Reanimatie tijdens de Coronacrisis volgens de Covid-19 richtlijnen, ruim 300 cursisten namen hier aan deel. Inmiddels tellen we 44 webinars en hebben we een heuse studio Oranje ingericht om deze webinars te geven. Ook hebben relaties van Velco al gebruikt gemaakt van onze studio om webinars op te nemen en te geven.

BHV-oefencentrum

Het BHV-oefencentrum van Velco kreeg een grondige herinrichting voor zijn kiezen. Alles is ingericht op de 1.5 meter regel en de benodigde hygiëne middelen. Desinfectiestations, afstandsmarkers op de vloer, eenrichtingsverkeer, gescheiden coffee-corners, handschoenen, eigen longen, mondkapjes etc. Kortom: vanaf eind mei 2020 trainen wij veilig, conform de Covid-19 richtlijnen.

Afsprakenportaal

In september ging het afsprakenportaal van FLS Visitour live. Vanaf nu kunt u als klant van Velco online een afspraak inplannen met de onderhoudsmonteur op het moment dat het u uitkomt.

Brandveiligheidsmonitor

In augustus werd de brandveiligheidsmonitor afgerond. Met deze app kan een adviseur van Velco op uw bedrijf een audit doen over brandveiligheidszaken. Blusmiddelen, vluchtwegen, noodplannen of de BHV-organisatie. Alles komt aan bod. Het geeft een helder inzicht in de sterke en zwakke punten op brandveiligheidsgebied.

Zonnepanelen

Eind november is het dak van Velco voorzien van zonnepanelen. Ruim 300 panelen goed voor 100.000 kWh.

Kortste enquête ooit van Velco

December hebben we een online enquête over het onderhoudsbezoek van onze servicemonteurs geïntroduceerd. Misschien wel de kortste enquête die we ooit hebben gehouden. Twee vragen. Maar nu kunnen we al vaststellen dat het ons een schat aan informatie en tips geeft hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Onze directeur Robbert Veltkamp leest alle ingezonden antwoorden persoonlijk.

Bent u benieuwd wat Velco voor uw organisatie kan betekenen, neem dan contact op met onze afdeling verkoop via verkoop@velco.nl of  u belt met 0541-513953.